Corporate Social Responsibility

Voor een duurzamere sierteeltketen

Wij zetten ons sinds onze oprichting in 1999 in voor een duurzamere sierteeltketen. Corporate Social Responsibility (CSR) is een wezenlijk onderdeel van onze identiteit en binnen de strategie van Dutch Flower Group en haar bedrijven.

Samen het verschil maken met IMPACT25

Met onze CSR strategie naar 2025 – IMPACT25 genaamd – willen we met al onze activiteiten een positieve impact op milieu en sociaal gebied maken om onze bedrijven en onze ketens binnen de sierteeltsector nog duurzamer te maken. Redenen hiervoor zijn onder meer het reduceren van risico’s, voorbereid zijn op wijzigingen in wet- en regelgeving en een goede werkgever zijn richting onze mensen (duurzame inzetbaarheid).

Dit doen we op basis van 3 uitgangspunten:
1. voor meer transparantie in de keten;
2. voor de mens in onze keten en
3. voor onze planeet.

Onze sectorinitiatieven

Een duurzamere wereld kunnen we alleen met elkaar bereiken. Daarom zijn wij naast een eigen CSR strategie ook diverse initiatieven opgezet om collectief duurzaamheidsthema’s aan te pakken. Wij zijn oprichter, initiatiefnemer van en deelnemer aan verschillende collectieve initiatieven en samenwerkingsverbanden binnen de sierteeltsector. Zoals het Floriculture Sustainability Initiative (FSI) en het IMVO Convenant Sierteeltsector. Samen maken we echt het verschil. Daarnaast zijn wij Global partner van Fairtrade®.

0575imvosierteeltvanzijverden_48186869237_o

Dutch Flower Foundation

Bij onze oprichting in 1999 is Dutch Flower Foundation opgericht, met als doel in gebieden waar we gevestigd/actief zijn, goede doelen te steunen. Om zodoende het leefklimaat en welzijn van de hulpbehoevende medemens te verbeteren. Onze foundation krijgt financiële steun vanuit de Dutch Flower Group familieleden, onze ketenpartners en overige stakeholders. Het bestuur wordt gevormd door medewerkers van Dutch Flower Group bedrijven.

Bestuursleden (van links naar rechts):

  • Martin Vingerling, penningmeester
  • Boudewijn Rip, algemeen bestuurslid
  • Marcel Zandvliet, voorzitter
  • Michel Zaremba, algemeen bestuurslid
  • Gerda Stokhof, secretaris
fotomel_DFF 2021def_webformaat

Honey Highway

Sinds 2017 is DFG nauw betrokken bij het initiatief van de Honey Highway. Oprichtster Deborah Post is door heel Nederland actief om de leefomgeving van de Nederlandse Honingbij weer aangenaam te maken. Bijen zijn heel erg belangrijk voor onze voedselketen, zij zorgen immers voor de bestuiving van groentes en fruit.

290620am honeyhighway 39

In de bermen (ruim 40.000m2) langs het VBA-Zuid terrein in De Kwakel bevindt zich een waar paradijs voor zo’n 150.000 bijen. Dit is onze eigen Honey Highway. In 2018 is gestart met het aanleggen van deze bloemen snelweg voor die mooie beestjes. Tegenwoordig staan er 4 bijenkasten en wemelt het er van de bezige honingbijtjes, maar ook wilde bijen, hommels, vlinders, libelles en zweefvliegen komen er graag. Het doel is om wilde bijen en de oorspronkelijke Nederlandse honingbij te behouden. Ze kunnen kiezen uit stuifmeel van maar liefst 33 verschillende soorten wilde bloemen.

290620am honeyhighway 25

Meer informatie?

Neem dan contact met ons op:

fotografie DFG 2020
  • Hidden
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
  • Onze vacatures

    Pictogram_turnover

    0

    omzet (2020)

    dfg-flower-pink

    0

    boeketten per week naar de consument

    Pictorgram_bloemen

    0

    bloemen per week naar de consument

    dfg-leaf-orange

    0

    planten per week naar de consument

    Pictogram_afzetlanden

    0

    afzetlanden

    dfg-environment-yellow

    0

    % duurzaam gecertificeerde sourcing

    dfg-world-green

    0

    Landen met kantoren

    dfg-employees-blue

    0

    Medewerkers