fotografie DFG 2020
290620am honeyhighway 25
IMG_6517

Corporate Social Responsibility

Voor een duurzamere sierteeltketen

Wij zetten ons sinds onze oprichting in 1999 in voor een duurzamere sierteeltketen. Corporate Social Responsibility (CSR) is een wezenlijk onderdeel van onze identiteit en binnen de strategie van Dutch Flower Group en haar bedrijven.

Samen het verschil maken met IMPACT25

Met onze CSR strategie naar 2025 – IMPACT25 genaamd – willen we met al onze activiteiten een positieve impact op milieu en sociaal gebied maken om onze bedrijven en onze ketens binnen de sierteeltsector nog duurzamer te maken. Redenen hiervoor zijn onder meer het reduceren van risico’s, voorbereid zijn op wijzigingen in wet- en regelgeving en een goede werkgever zijn richting onze mensen (duurzame inzetbaarheid).

Dit doen we op basis van 3 uitgangspunten:
1. voor meer transparantie in de keten;
2. voor de mens in onze keten en
3. voor onze planeet.

CSR pijlers

1. Voor een transparante keten

Wij zijn er van overtuigd dat we als DFG de sierteeltketen niet alleen kunnen verbeteren, en dat we collectief – met stakeholders binnen de gehele sector – moeten werken aan verduurzaming. Wij gebruiken onze positie als koploper binnen de internationale sierteeltketen om met onze initiatieven het bewustzijn te verhogen en transparantie te vergroten binnen de keten.

LEES MEER
Sustainable reporting voor website

2. Voor de mensen in onze keten

Wij zetten ons in om kwetsbaren in de maatschappij te ondersteunen en werken samen vanuit een open cultuur, om zorg te dragen voor de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Denk ook aan lokale initiatieven zoals Honey Highway.

LEES MEER
Afbeelding10

3. Voor onze planeet

Om de wereld een duurzamere plek voor de toekomstige generaties te laten zijn, willen wij de impact op het milieu van onze activiteiten reduceren. Hierbij focussen wij ons in eerste aanleg op onze bedrijfsprocessen en onze producten: onze waardeketen.

LEES MEER
IMG_6517

Sustainable Development Goals

Dutch Flower Group heeft de CSR strategie voor 2025, IMPACT25, gekoppeld aan de duurzame ontwikkeldoelen van de Verenigde Naties (VN). Deze 17 doelen en 169 subdoelen worden de “Agenda 2030” genoemd en zijn in 2015 door de VN opgesteld.

Deze doelen dragen bij aan het elimineren van extreme armoede, het reduceren van ongelijkheid en het beschermen van onze wereld. Agenda 2030 heeft een universeel bereik en verplicht alle landen, ongeacht het inkomen en ontwikkelstatus, om een bijdrage te leveren aan duurzame ontwikkeling.

Alle DFG-bedrijven willen een impactvolle bijdrage leveren aan de volgende SDG’s, middels de gezamenlijke IMPACT25 strategie:

SDG's voor website

ONZE CSR PARTNERSHIPS

Een duurzamere wereld kunnen we alleen met elkaar bereiken. Daarom zijn wij oprichter, initiatiefnemer en actief deelnemer van verschillende collectieve duurzaamheidsinitiatieven en samenwerkingsverbanden binnen de sector. Zoals het Floriculture Sustainability Initiative (FSI) en met onze partners binnen het IMVO-Convenant Sierteeltsector (International RBC Agreements).

Alleen door samenwerking maken we écht het verschil.

Wij zijn ook partner of Fairtrade®.

CSR Partners voor website 2

Dutch Flower Foundation

Bij onze oprichting in 1999 is Dutch Flower Foundation opgericht, met als doel in gebieden waar we gevestigd/actief zijn, goede doelen te steunen. Om zodoende het leefklimaat en welzijn van de hulpbehoevende medemens te verbeteren. Onze foundation krijgt financiële steun vanuit de Dutch Flower Group familieleden, onze ketenpartners en overige stakeholders. Het bestuur wordt gevormd door medewerkers van Dutch Flower Group bedrijven.

Bestuursleden (van links naar rechts):

  • Martin Vingerling, penningmeester
  • Boudewijn Rip, algemeen bestuurslid
  • Marcel Zandvliet, voorzitter
  • Gerda Stokhof, secretaris
LOGO_DFF_CMYK
DFF 2021_2_webformaat

Meer informatie?

Neem dan contact met ons op:

fotografie DFG 2020

Onze vacatures

Pictogram_turnover

0

omzet (2020)

dfg-flower-pink

0

boeketten per week naar de consument

Pictorgram_bloemen

0

bloemen per week naar de consument

dfg-leaf-orange

0

planten per week naar de consument

Pictogram_afzetlanden

0

afzetlanden

dfg-environment-yellow

0

% duurzaam gecertificeerde sourcing

dfg-world-green

0

Landen met kantoren

dfg-employees-blue

0

Medewerkers