11 april 2018

Dutch Flower Group wint Familiebedrijven Award 2018

Stichting Familie Onderneming heeft vandaag de Familiebedrijven Award 2018 uitgereikt aan Dutch Flower Group. Wij zijn gekozen uit een selecte groep van vijf genomineerde ondernemingen.

Alle bedrijven werden, in samenwerking met partners KPMG en ABN AMRO, uit honderden familiebedrijven geselecteerd. De genomineerden werden de laatste maanden uitvoerig beoordeeld op basis van acht selectiecriteria. Ook werden de bedrijven persoonlijk door de jury bezocht. Vandaag ontving Marco van Zijverden, CEO van Dutch Flower Group, de Familiebedrijven Award 2018 uit handen van Jan Kees de Jager, voormalig staatsecretaris en minister van financiën en sinds 2014 CFO van KPN.

Selectieproces Familiebedrijven Award 2018

Een team van KPMG selecteert circa 250 familiebedrijven uit een groep van 500 Nederlandse middelgrote en grote bedrijven. Deze ondernemingen worden uitgenodigd voor een interview op basis van bovenstaande criteria.

Vervolgens stelt KPMG een top 10 van familiebedrijven voor aan de jury. Uit deze selectie nomineert de jury 5 finalisten. De juryleden gaan dan gezamenlijk op bedrijvenbezoek om de familiebedrijven beter te leren kennen en om zo de winnaar te kunnen bepalen.

De 4 overige finalisten waren AFAS SOFTWARE van familie Mars en familie Van der Veldt, KLOKHOLDING van familie Van de Klok, ROYAL VERSTEGEN van familie Driessen en JOH. MOURIK & CO. HOLDING van familie Mourik.

Volgens het juryrapport

“Het is een echt familiebedrijf dat internationaal een enorme groei doormaakt en inmiddels wereldwijd de grootste is in haar markt. Ondanks de groei is de organisatie erin geslaagd om niet alleen de participatie van haar medewerkers te stimuleren maar ook aan de familiecultuur vast te houden. Dutch Flower Group investeert volop in duurzaamheid. In de gebieden waar het familiebedrijf actief is worden goede doelen ondersteund en initiatieven opgezet om het leefklimaat en het welzijn van de hulpbehoevende medemens te verbeteren. Onder het devies “Making Life Colourful” zijn kennis, kwaliteit, service, innovatie en duurzaamheid leidend in de bedrijfsvoering.

Dutch Flower Group, de winnaar van de Familiebedrijven Award 2018, is met recht een boegbeeld voor het ondernemerschap in Nederland.”

0

omzet (2023)

0

boeketten per week naar de consument

0

bloemen per week naar de consument

0

planten per week naar de consument

0

afzetlanden

0%

reaching certified sourcing

0

landen met kantoren

0

medewerkers