Dutch Flower Group participeert in Nini Herburg Roses
Door samenwerking versterking gezamenlijke positie binnen keten
Dutch Flower Group (DFG) zal vanaf 1 januari 2023 deelnemen in de kwekerijen van Nini in Kenia en Herburg in Ethiopië. Met 2.500 medewerkers teelt men op een gezamenlijk oppervlak van 100ha op jaarbasis ruim 200 miljoen stelen rozen in diverse variëteiten.
Een groot aantal van de retailbedrijven binnen DFG kennen een langdurige samenwerking met beide kwekerijen, die meer dan 10 jaar beslaat. Op de locatie in Ethiopië was sinds 2017 al sprake van een exclusieve teelt van rozen voor specifieke retailklanten van DFG. In Kenia werd ook al zeer intensief samengewerkt, ook gericht op teelt van assortiment voor grootschalige retailklanten.
Binnen de DFG strategie is dit een stap in het versterken van de gezamenlijke positie in de keten. Jan van Dam, CEO van DFG: “Voor ons is het een logisch vervolg op een langdurige samenwerking, waarbij wij ons op specifieke productgroepen meer verticaal geïntegreerd in de keten zullen positioneren. Dit om het ‘best offer’ voor onze klanten te kunnen bieden.” Van Dam geeft aan dat vanuit DFG op andere productgroepen bloemen en planten op verschillende manieren reeds wordt samengewerkt; variërend van contractteelt, opzetten van innovatieve projecten tot een meer strategische samenwerking. Van Dam: “Binnen onze DFG strategie Team Up With Growers werken wij steeds intensiever samen met onze kwekers.” Deze participatie in Nini Herburg Roses is een stap naar een meer geïntegreerd partnership, gericht op de retailketens.
Philippe Veys en Marco van der Burg, directieleden van Nini Herburg Roses, zijn zeer verheugd met deze stap. Marco van der Burg: “De duurzame relatie die wij met een aantal van de DFG bedrijven reeds hebben opgebouwd zien wij nu geborgd. Keuzes die zijn gemaakt om ons meer dan 10 jaar geleden volledig te richten op het retailkanaal en dat te doen middels intensieve samenwerking met de DFG bedrijven en haar klanten zien wij als de basis om vanuit deze participatie verder samen te kunnen groeien.”
Philippe Veys vult aan: “Onze visies sluiten naadloos op elkaar aan, niet alleen in de klantgedrevenheid binnen onze organisaties, maar ook vanuit de focus op duurzaamheid en het oog op onze mensen.” Alle locaties van Nini Herburg zijn gecertificeerd volgens de standaarden uit de Floriculture Sustainability Initiative en kennen een Fairtrade licentie. Daarnaast zijn er diverse lokale maatschappelijke projecten opgezet die door onder meer Fairtrade, de DFG bedrijven en haar retailers worden ondersteund.
V.l.n.r. op de foto: Philippe Veys (directie Nini Herburg Roses), Jan van Dam (CEO DFG) en Marco van der Burg (directie Nini Herburg Roses). Beeld: Fotomel.nl
Heeft u vragen over dit persbericht?
Neem dan contact op met:
-
Marcel Zandvliet
- CMO | CSO
- 0297 - 389 389
- info@dfg.nl