COVID-19 update
Samen sterk
Samen sterk is altijd al ons credo geweest, maar nu helemaal. Deze Corona crisis gaat iedereen binnen de sierteeltsector aan; kwekers, veredelaars en vermeerderaars, handelsbedrijven, bloemisten en vakhandel en uiteraard de grootschalige retailers; supermarktketens, tuincentra en bouwmarkten, wereldwijd. We’re in this together.
Als Dutch Flower Group doen we er met onze bedrijven alles aan om samen door deze crisis te komen. Schouder aan schouder staan we sterk. We maken ons tevens hard, namens de gehele sierteeltsector, dat er vanuit de overheid voldoende maatregelen genomen worden om onze mooie sector met alle schakels in de keten naar de consument te redden.
Kleurrijke initiatieven
Sinds de eerste effecten voelbaar waren van de maatregelen in zowel Nederland als in de afzet- en productielanden van bloemen en planten, heeft de sierteeltsector meerdere keren de handen ineen geslagen. Er zijn mooie initiatieven ontstaan waarbij nauw werd samen gewerkt met diverse ketenpartners. Zorgverleners en ouderen zijn in het zonnetje gezet met onze mooie bloemen en er zijn vele campagnes opgezet om aandacht te vragen voor de sierteeltsector.
Gezondheid voorop
Het belangrijkste in dit alles blijft ieders gezondheid. Let dan ook goed op jezelf en jouw naasten.
Stay safe, stay healthy en stay strong!
Dutch Flower Group en haar bedrijven in actie
Vrijdag 21 augustus
Samen Sterk – op bezoek bij 3 plantenkwekers
Marco van Zijverden (CEO) en Jan van Dam (CCO) gaan op bezoek bij 3 van onze plantenkwekers. Zij spraken met Eduard ter Laak van Ter Laak Orchids, Pieter Heemskerk van Van der Salm Boskoop en Siegfried Bunnik van de Bromelia Specialist.
Hoe gaat het nu met de kwekers gezien de impact van COVID-19 en wat zijn hun gouden tips voor Jan voor zijn toekomstige rol als CEO van Dutch Flower Group?
Maandag 22 juni
Samen Sterk – op bezoek bij 3 bloemenkwekers
Marco en Jan bezoeken drie bloemen kwekers: Arie van Berg RoseS, Marcel van Lugt Lisianthus en Joyce van LG Flowers.
Een leuke vlog waarin Jan zichzelf voorstelt. Verder wordt er gesproken over de impact van COVID-19, de toekomst en de samenwerking met onze DFG-bedrijven.
Donderdag 14 mei
Terugblik Sierteeltactie
We kijken als Dutch Flower Group terug op een geslaagde samenwerking in de actie “boeketten tegen eenzaamheid” op Goede Vrijdag, waarbij 150.000 ouderen een kleurrijk boeket hebben ontvangen. De oproep van de sierteeltsector om elkaar juist in deze tijd te verrassen met bloemen of planten, is in het hele land warm ontvangen en leeft nog steeds voort.
Voor de actie is door ons, onder coördinatie van Marcel Zandvliet (CMO DFG) en Marco van Zijverden (CEO DFG), intensief samengewerkt met diverse ketenpartners en is in korte tijd een hartverwarmende actie voor de ouderen opgezet.
De actie zal een passend vervolg gaan krijgen om de boodschap die bloemen en planten vertellen, uit te blijven dragen.
Vrijdag 8 mei
Samen Sterk – op bezoek in het Westland
De vorige keer hebben we u meegenomen naar een aantal DFG-bedrijven in Aalsmeer om te horen hoe zij omgaan met deze uitdagende tijden, waarin we ons nog steeds bevinden. Zoals beloofd zijn we dit keer naar het Westland afgereisd.
Na de flinke omzetverliezen die we hebben meegemaakt de afgelopen 2 maanden, zien we dat de diverse markten nu gelukkig weer aantrekken. We bezoeken dit keer Green Partners, Hamifleurs/Van Dam en Hamiplant om te horen hoe het gaat met deze bedrijven en de markten waarop zij actief zijn.
Maandag 20 april
Compilatie van de behind the scenes beelden voor de grote sierteeltactie “Samen tegen eenzaamheid bij ouderen”.
Vrijdag 17 april
Samen Sterk
We bevinden ons alweer een aantal weken in de corona crisis. Bij alle bedrijven binnen Dutch Flower Group merken we onvermijdelijk de gevolgen van de situatie. Naast de negatieve gevolgen zien we gelukkig ook positieve ontwikkelingen.
CEO Marco van Zijverden is deze week bij een aantal bedrijven binnen Dutch Flower Group (Holex Flower, OZ Planten en e-Flora) in gesprek geweest voor een update:
Vrijdag 10 april
Dutch Flower Group (DFG) is trots participant in de sierteeltactie “Boeketten tegen eenzaamheid”, waarbij op Goede Vrijdag 150.000 kleurrijke boeketten worden uitgedeeld aan ouderen in verzorgingstehuizen en via thuiszorg. De boeketten zijn samengesteld door retailspecialisten Bloom – Greenex – Green Partners en Van Dijk Flora, onderdeel van DFG, met inzet van medewerkers van Ruijgrok Productie. Daarbij hebben een groot aantal partners van DFG enthousiast hun medewerking verleend om materialen ter beschikking te stellen voor deze actie. De recyclebare hoesverpakking van Dillewijn Zwapak, de bloemenvoeding van Chrysal, de bloemenemmers van Broekhof Verpakkingen, de beschermende kartonnen verpakking van Twinpack en de pallets van Faber Halbertsma Group zorgen ervoor dat de prachtig samengestelde bloemen van de in totaal 11 kwekers in perfecte staat aankomen met het transport van De Winter Transport en Van Zaal Transport, bij alle verzorgingstehuizen binnen deze actie. Namens DFG grote dank voor jullie belangeloze medewerking, vooral in deze bijzondere tijden!
Zaterdag 4 april 2020
Alle medewerkers van de Dutch Flower Group bedrijven zijn door het management persoonlijk bedankt voor hun inzet en flexibiliteit in deze periode door middels van een bos Hollandse tulpen. Via familielid e-Flora zijn deze bossen middels de zg. ‘brievenbus’-bloemenverpakking verzonden en met veel blijdschap en trots ontvangen.
Vrijdag 27 maart 2020
Vandaag heeft een team van Dutch Flower Group een bezoek gebracht aan verschillende verzorgingstehuizen in Amstelveen. De zorghelden zijn bedankt voor hun geweldige inzet door het uitreiken van mooie bossen snijbloemen.
Donderdag 26 maart 2020
Een videoboodschap van CEO Marco van Zijverden voor alle collega’s, kwekers, toeleveranciers, logistiek dienstverleners en klanten waarin hij zijn waardering en respect uitspreekt voor hoe iedereen met deze bizarre situatie omgaat. En zijn oproep aan de overheid om brede steun te faciliteren voor de sierteeltsector.
Woensdag 25 en donderdag 26 maart 2020
Bloemenbureau Holland kwam met een concept voor ondersteuning van positieve beeldvorming rondom de sierteeltsector, waar we als Dutch Flower Group graag aan wilden meewerken. In twee dagen tijd heeft het BBH met haar productiepartners een geweldige consumentencampagne opgezet: Let Hope Bloom en L’espoir Fleurit. Een kleurrijke bloemenboodschap voor de hele wereld! Wij hebben met inzet van onze collega’s, ter beschikking stellen van ruimte en met een kleurrijk palet van verse snijbloemen van familielid OZ Export en haar kwekers ons steentje proberen bij te dragen om deze campagne mede vorm te geven.
Vrijdag 20 maart 2020
Samen met onze familieleden Coloríginz en Holex Flower hebben we de zorgmedewerkers van Lyvore, waaronder ook de thuiszorg, bedankt voor hun geweldige inzet.
Dinsdag 17 maart 2020
In een interview met het NOS journaal sprak onze CEO Marco van Zijverden zijn bezorgdheid uit over de enorme impact van de effecten van de internationale maatregelen rondom het COVID19 virus en onze sierteeltsector. Als eindverantwoordelijke voor onze sector is in dit interview Minister Schouten opgeroepen om snel met een noodpakket te komen voor alle ketenpartijen, van veredeling tot en met de handelsbedrijven, voor deze voor Nederland zo belangrijke sector.