Ride for the Roses 2015
Media

MOOIE ROZENACTIE VOOR RIDE FOR THE ROSES

Rozen in AH supermarkten met ketenbijdrage voor KWF Kankerbestrijding

Voor het vijfde jaar op rij organiseerde Dutch Flower Group (DFG) samen met supermarktketen Albert Heijn en preferred bloemenpartner Bloom, onderdeel van DFG, de rozenactie voor Ride for the Roses.

De Ride for the Roses rozen waren duidelijk herkenbaar op de winkelvloer van de Albert Heijn filialen door de speciale verpakking. Elke verkochte bos rozen heeft bijgedragen aan de totale opbrengst van deze actie van maar liefst € 42.000,-. Dit bedrag gaat naar KWF Kankerbestrijding, voor het aan de Ride for the Roses gekoppelde onderzoek naar het ontstaan van huidkanker en de behandeling ervan. De nadruk ligt hierbij op immunotherapie en de gelden zullen worden besteed aan vier veelbelovende onderzoeken. Deze omvatten de verschillende fasen van onderzoek: preventie/screening, fundamenteel, translationeel en klinisch onderzoek. Hierdoor dragen we bij aan het gehele traject van dit thema: van laboratorium naar patiënt.

undefined

 

De rozenactie liep van 31 augustus tot en met 6 september jl. en was een groot succes, mede door de bijdragen uit de keten van KLM/Martinair Cargo, DillewijnZwapak verpakkingen, Van Benten Transport, Chrysal International, Broekhof verpakkingen, Multi Supplies, Bloom en uiteraard Albert Heijn zelf.

DFG bedankt namens de sierteeltketen alle consumenten voor hun aankoop in de actieweek en de bijdrage hiermede aan KWF Kankerbestrijding!

undefined