Collega aan het woord:

Strategy Lead bij Dutch Flower Group

Soms kom je een vacature tegen waarvan je denkt: “Wat doet zo’n persoon eigenlijk de hele dag?”. Je herkent jezelf in de functie-eisen maar je kunt nog niet helemaal je vinger leggen op de functie-inhoud?. Om wat meer inzicht te krijgen in de werkdag van een ‘Strategy Lead’ bij Dutch Flower Group (DFG) hebben wij onze collega Maartje Verdult gevraagd meer te vertellen over haar functie bij DFG.

1. Wat doet een Strategy Lead?
“Als Strategy Lead denk je mee met het ExCo (red. Executive Committee) over de strategie voor DFG en heb je een rol in de uitvoering van de strategische initiatieven. Veelal in samenwerking met collega’s van een van de 30 bedrijven die onder DFG vallen. De huidige strategie is opgebouwd uit vijf strategische thema’s, elk met een ander aandachtspunt: klanten, medewerkers, kwekers, de keten en digitalisering. Elk van deze thema’s is voorzien van meerdere concrete initiatieven die samen bijdragen aan duurzame groei.”

2. Welke achtergrond heb je (opleiding en werkervaring)?
“Na een Bachelor aan University College Roosevelt in Middelburg heb ik een Master Communicatiewetenschap en een Master Bedrijfskunde afgerond aan de VU in Amsterdam. In mijn laatste jaar kwam ik via een studiereis in contact met DFG, en kon daar na mijn afstuderen aan de slag als Commercieel Trainee. De eerste acht jaar van mijn carrière heb ik verschillende commerciële functies gehad binnen een van de DFG-bedrijven.”

3. Wat voor concrete projecten doe je zoal?
“Op dit moment ben ik onder andere projectleider voor het opzetten van een medewerkers tevredenheidscyclus voor alle DFG-bedrijven. Samen met een team van collega’s uit verschillende werkmaatschappijen zetten we een cyclus op om de medewerkerstevredenheid meetbaar te maken en door middel van concrete actieplannen te verbeteren. Daarnaast ben ik bezig met verschillende initiatieven gericht op nog meer samenwerking tussen de verschillende DFG-bedrijven, om op die manier nog beter in te kunnen spelen op de wensen van onze klanten.”

“De samenwerking met fijne collega’s en het werken met een mooi product maakt het werken bij DFG leuk.”

4. Wat is de impact van jouw werk?
“Met alle strategische initiatieven die we gezamenlijk nemen, hoop ik een bijdrage te kunnen leveren om als DFG de juiste dingen te doen voor onze klanten, met onze kwekers en toeleveranciers, en voor onze medewerkers. En daarmee samen ook zorgdragen voor een kleurrijkere en groenere wereld.”

5. Hoe ziet jouw dag eruit en wanneer is die geslaagd?
“Een geslaagde werkdag bestaat voor mij uit een combinatie van het opleveren van concrete resultaten op de strategische initiatieven, een goede samenwerking met collega’s van verschillende werkmaatschappijen en het kunnen delen van opgedane inzichten met het ExCo.”

6. Wat is er zo leuk aan werken bij Dutch Flower Group?
“De samenwerking met fijne collega’s en het werken met een mooi product maakt het werken bij DFG leuk. Daarnaast heb ik bij DFG de kans gekregen om te groeien als professional: zowel door het volgen van een training of opleiding, als door de mogelijkheden om voor meerdere bedrijven en in verschillende functies te kunnen werken.”

0

omzet (2023)

0

boeketten per week naar de consument

0

bloemen per week naar de consument

0

planten per week naar de consument

0

afzetlanden

0%

reaching certified sourcing

0

landen met kantoren

0

medewerkers