fotomel_9380_TRADEFAIR18.jpg
Media

Dutch Flower Awards voor Together 2 Grow, Ubink en Fontana

Op de FloraHolland Trade Fair op donderdag 6 november zijn de winnaars van de Dutch Flower Awards 2014 bekend gemaakt: Together 2 Grow, Handelskwekerij Ubink en Fontana uit Kenia. Together 2 Grow, een samenwerkingsverband van Alstroemeriakwekers Van Veen uit Schipluiden en BZ Alstroemeria uit Poeldijk, is onderscheiden als meest waardevolle snijbloemenleverancier van Dutch Flower Group (DFG). “Voor ons een eer om te winnen,” aldus Fedor van Veen.
De plantenleverancier met de meeste meerwaarde is dit jaar Handelskwekerij Ubink uit Kudelstaart. Joke Ubink reageerde direct na de prijsuitreiking: ”Het is prachtig dat meedenken met de klant op deze manier wordt gewaardeerd met een prijs van onze klant.” DFG riep de in Kenia gevestigde rozenkwekerij Fontana Ltd. uit tot de waardevolste buitenlandse leverancier van dit jaar. Girish Appanna: “Exciting, great to hear that our investments in an exclusive project with DFG has been decisive to honour us with this award.”

De Dutch Flower Award winnaars van 2014

Voor de dertiende achtereenvolgende keer reikte de kleurrijke familie van handelsbedrijven, internationaal marktleider in de vermarkting en sourcing van bloemen, boeketten en planten, de Dutch Flower Awards uit aan haar ketenpartners.

Nieuw! Preferred Partner Recognition
Deze erkenning is in het leven geroepen om, naast de Dutch Flower Awards, ketenpartners die intensief en toekomstgericht met onze bedrijven samenwerken, ook in de spotlights te zetten. Tulpenkwekers Wesselman Flowers uit Roelofarendsveen, Ronico uit Venhuizen, Karel Bolbloemen uit Bovenkarspel en Mopabloem uit Rijsenhout werden verrast door CEO Marco van Zijverden, met de mededeling dat zij alle vier, met hun eigen specifieke aanpak richting de DFG-bedrijven, deze erkenning verdienen.

Consument centraal in samenwerking
Marco van Zijverden benadrukte in zijn speech dat de prioriteit voor DFG bij de intensivering van de samenwerking met kwekers ligt. Daarbij zal DFG steeds vaker markt- en consumenteninformatie transparant delen met klanten en kwekers om consumenten uiteindelijk meer bloemen en planten te laten kopen.

Samen met ABN AMRO, Chrysal en Q&A research heeft DFG dan ook recent in Nederland consumentenonderzoek uitgevoerd over bloemen en planten. Dit rapport, ‘kleurrijke kansen voor de sierteeltsector’, is gepresenteerd op 4 november en opvraagbaar via ABN AMRO.

Marco van Zijverden: “Wij hopen dat dit initiatief een vervolg krijgt voor de kernmarkten van de sector, binnen de recent gepresenteerde strategie van FloraHolland. ”

De Preferred Partner Recognition winnaars 2014