fotomel_9301_TradeFair16.jpg
Nieuws

“Making online practical, together” - hét thema op de DFG Leveranciersdag Retaildivisie

Dutch Flower Group (DFG) heeft op 18 juni jl. weer haar jaarlijkse Leveranciersdag gehouden, die dit keer in het teken stond van online business. De consument verandert in een rap tempo haar aankoopgedrag en het is belangrijk mee te veranderen om de boot niet te missen! Online als aankoopkanaal is daarbij sterk in opkomst.

Hans van der Meulen, online expert, heeft de ontwikkelingen binnen online business weergegeven aan de aanwezige 100 kwekers en DFG vertegenwoordigers uit de retailbedrijven. 
Vervolgens zijn alle kwekers in 10 groepen uiteen gegaan en is dit thema met elkaar besproken.

Vragen over de ideale webshop, beste wijze om versproducten te vermarkten, het beste organisatiemodel en welk assortiment je zou moeten bieden als bloemenaanbieders stonden daarbij centraal.
Aansluitend vond een plenaire terugkoppeling plaats door de moderators naar de aanwezigen, met de uitdaging: hoe maken we online als kanaal een praktisch onderdeel van onze business.

De actuele ontwikkelingen werden kracht bijgezet door de aanwezigheid van een 3D printer demonstratie en een aantal drones die werden ingezet voor bloementransport.
Met als afsluiting een ‘walking dinner’, was er ook dit keer weer volop gelegenheid voor informeel contact tussen de kwekers en de vertegenwoordigers van de DFG bedrijven.
Al met al een zeer geslaagde bijeenkomst met een actueel en inspirerend thema.