fotomel_9301_TradeFair16.jpg
Nieuws

9 kwekers genomineerd voor Dutch Flower Awards 2014

Tevens 4 ketenpartners voorgedragen voor nieuwe prijs voor samenwerking met DFG-bedrijven.

Dutch Flower Group (DFG) heeft dit jaar negen kwekers genomineerd voor de Dutch Flower Awards 2014. De onderscheidingen worden uitgereikt in de categorieën snijbloemen, planten en buitenlandse kwekers. De criteria voor de selectie van de genomineerden zijn onder meer betrouwbaarheid, maar ook thema’s als duurzaamheid en innovatie.

Het is voor de dertiende achtereenvolgende keer dat de wereldwijd opererende familie van handelsbedrijven met de Dutch Flower Awards haar ketenpartners, de kwekers, letterlijk in de schijnwerpers zet.

De feestelijke bekendmaking van de winnaars vindt plaats op de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer op donderdag 6 november om 15.00 uur op de stand van DFG (17.3).

Genomineerden 2014

Bij de snijbloemen zijn de nominaties gegaan naar Karel van Klaveren & Zn B.V., Marjoland B.V. en Together 2 Grow. In de categorie Planten zijn Kwekerij Jongerling, J&P ten Have Potplanten Cultures en Handelskwekerij Ubink B.V. genomineerd voor de Dutch Flower Awards 2014. De kwekers Fontana (Kenia ), Galilee Peonies (Israel) en Jardines de los Andes (Colombia) zijn dit jaar de genomineerde buitenlandse kwekers.

Nieuw: Preferred Partner Recognition

Dit jaar zal door DFG voor de eerste keer worden stil gestaan bij ketenpartners die speciale erkenning verdienen voor hun intensieve en toekomstgerichte samenwerking met de Dutch Flower Group bedrijven. Hiervoor is een speciale prijs in het leven geroepen, de Preferred Partner Recognition. Hiervoor zijn voorgedragen de kwekers Mopabloem, Karel Bolbloemen B.V., Ronico B.V. en Wesselman Flowers. Na de uitreiking van de Dutch Flower Awards zal deze nieuwe prijs worden overhandigd door Marco van Zijverden, CEO van Dutch Flower Group.

Gezamenlijke marketing is de sleutel

Marco van Zijverden: “In toenemende mate zien wij toenadering van kwekers die op een innovatieve en transparante manier willen samenwerken met de Dutch Flower Group bedrijven om de marketing van hun prachtige producten structureel ter hand te nemen. Deze gezamenlijke marketing is naar onze visie de sleutel voor het verder bouwen aan onze sector.”